Vanliga frågor om streaming
Kom igång!
Klicka på denna länk innan sändningen så du ser att det fungerar.
Frågor och svar
Chromecast fungerar inte
I dagsläget finns inget stöd för chromecast från vår leverantör och därför fungerar det endast från androidenheter eller webbläsaren chrome på datorn.
Läs här hur du kan gå tillväga
Läs här hur du kan gå tillväga
Det "hackar" och "laggar" i sändningen, vad kan jag göra?
Prova att skruva ner upplösningen via det lilla kugghjulet nere i högra hörnet av sändningsfönstret.
Jag har inte fått mejl/sms med lösenord.
Dubbelkolla gärna din skräppost, mejlet kan ha hamnat där. Hör av dig till oss via bokning@malmoopera.se om du inte fått mejl eller sms 24 h innan sändning.
Mitt lösenord fungerar inte.
Skriv in alla tecken i lösenordet i fältet, och kontrollera att CAPS LOCK inte är aktiverat på ditt tangentbord.
Det fungerar inte att streama från min mobiltelefon till min tv.
Prova att streama från din dator till din tv istället.
Jag vill se streamingen på min tv. Hur gör jag?
Vill du koppla upp sändningen till din tv gör du det säkrast genom att ansluta med en HDMI-kabel.
Kan jag pausa, spola tillbaka eller se föreställningen vid ett annat tillfälle?
På grund av rättighetsskäl visas sändningen endast live, därför kan du inte pausa, spola tillbaka eller se föreställningen vid annat tillfälle än vid sändningen.
Vilken webbläsare är bäst att använda?
Använd gärna Chrome som webbläsare (äldre webbläsare som tex Internet explorer fungerar inte optimalt).
Kan jag streama från utlandet?
Ja, det går lika bra att streama från utlandet.
Varför krånglar Iphone/AppleTV?
Upplever du problem när du castar med Iphone/AppleTV, testa i första hand att streama via Google Chrome istället för Safari.
Stöter du på problem?
Ring oss på 040-208500 så ska vi göra allt vi kan för att hjälpa dig! Vi är tillgängliga en timme innan och 30 minuter efter att föreställningen börjat.
Tänk på att vi tyvärr inte kan hjälpa dig med tekniska problem orsakade av utrustningen i ditt hem.